Přihlásit se | Registrace

Post mortem z „Post mortem„

Tento článek byl původně určen přímo pro stránky slad.sk, kde se vyskytuje skupina původních tvůrců larpu. Přesto se však domnívám, že může být hodnocení zajímavé i pro čtenáře tohoto portálu a krátké shrunutí tohoto komorních larpu z Bratislavy přikládám v původním znění.

Na hru jsem se těšil a ačkoliv jsem slyšel od slovenských hráčů různé reference, tak jsem se nenechal příliš ovlivnit. Hru jsem si užil. Šel jsem do ní s tím, že si ji užiju a opravdu mi to nastavení hry i spoluhráči plně umožnili. Měl jsem hodně uzavřenou postavu a místy jsem měl problém zahrát své emoce ven, protože by to nebylo věrohodné, ale v rámci plynulosti hry jsem ke konci trochu ustoupil od původního konceptu. Přiznal sám sobě drobný posun a otevřel herní jednání více vůči ostatním (ačkoliv jsem to původně dělat nechtěl a spíše jsem čekal, že bude někdo vyhrocený a „hnusný„ na mou postavu). Konec hry mě opravdu zamrazil a několik podobně silných herních scén mi stálo za návštěvu i hru.

Následné probrání v hospůdce poté s možností nalédnout do zákulisí a budoucích vizí Mošeho/Elvisových her bylo pro mě stejně cenné jako samotná hra. Ve snaze o subjektivní nadhled hodnotím celý sobotní večer a noc jako 6/10 a kdybych měl možnost, tak bych jel znovu.

Dovolím si použít hodnotící formulář, používaný CoM po komorních larpech (nechal jsem všechny možnosti, aby bylo zřejmé, z jaké škály hodnocení pochází).

Herní materiály – Příliš obšírné/Obšírné/Optimální/Stručné/Příliš stručné

Příliš stručné -> tady by borci stálo za to zapracovat a potvrdit zpět hráči, že se s jeho postavou počítá, případně jak je upravená. Nedošla mi žádná zpětná vazba krom jedné otázky, na jejíž odpověď už nikdo nereagoval.

Technické provedení – Vynikající/Dobré/Dostatečné/Bídné/Herní doba

Dostatečné -> místnost byla fajn, řekl bych, že lepší, než ta hospa vedle; nicméně to mělo drobné bugy, především to nutilo všechny neustále sedět, prostor byl rozbitý poněkud nešťastně, takže nebylo moc slyšet ostatní, hudba byla zbytečně hlasitá a hlavně v ní byly slova, což je špatně (odtrhuje to pozornost), monitor mohl být vypnutý, rozhodně by tolik nerušil (svítil a bylo na něm zelené pozadí); a jak už jsem říkal – černé závěsy by přikryly všechny nepotřebné a rozptylující věci

Délka hry – Zbytečně dlouhá/Mohla být kratší/Optimální/Mohla být delší/Příliš krátká

Optimální -> délka hry byla z mého pohledu přesná; vygradování pěkné a zakončení přesně v nejlepším, kdy sice možná ještě zbyly otázky, ale rozhodně jádro bylo řečené

Tempo hry - Hra se vlekla/Hra se místy zadrhávala/Hra běžela svižně/Hra běžela až moc svižně(zvolnil bych)

Hra se místy zadrhávala – tím, že mezi postavami nebyly hroty, tak to dost záleželo na aktivitě hráčů; sice byla snaha tlačit hru dopředu z pozice Kronikáře/Vykonavatele (což mi přišlo trochu násilné a spíše mi ta forma trochu vadila), ale byly tam hluchá místa; nicméně na to, že to byl freeform, jen velice málo strukturovaný, tak se domnívám, že to nemohlo být lepší a jelikož věřím, že hráči sami mají zodpovědnost za aktivitu ve hře (nicméně orgové by takto některé postavy měli na počátku nastavit)

Atmosféra - Strhující/Velmi dobrá/Přiměřená/Ucházející/Nijaká

Ucházející – trvalo mi se do atmosféry vžít a krom prostředí, které mi příliš nepomohlo (fakt tmavé závěsy, méně ukřičená hudba) mi občas přišlo, že ani ostatní hráči nebyli úplně ponořeni a odlehčovali situaci nevhodnými vtípky (na druhou stranu některé dojemné výkony atmosféru podporovali); strhnul mě až konec

Náročnost hraní - Vyčerpávající/Velká zátěž/Přiměřená/Pohoda/Levou zadní

Pohoda – mohla by na můj vkus být hra buď více o střetech (zvláště při spíše gamistickém zaměření hráčů) nebo více o vnitřním prožitku (s opravdovým nátlakem na jeho projevení ven – vím, že se tohle dělá sakra obtížně, takže to není výtka, jen objektivní připomínka).

Reflexe (povídání po hře) – Velmi povedené/Vyhovující/Šlo to/Bídné

Šlo to – tohle je můj osobní problém, protože já po hře chci z reflexí slyšet něco jiného, než prosté shrnutí děje; lidé se vzájemně moc neposlouchali, nedali prostor méně průbojným a celá reflexe nebyla v podstatě řízená (tohle berte hodně z rezervou, je to spíše informace pro mě (a pár lidí, co jsem jim slíbil reflexi Post Mortem, než vzkaz pro vás, vím, že reflexe prostě jinak neřešíte)

Cena za hru – Vysoká/Přiměřená/Nízká

Přiměřená – vzhledem k provedení byla cena přiměřená, nicméně kdyby se odstranilo několik drobných nedostatků (IMHO v relativně nulových nákladech), tak by klidně byla fér cena i 120 SKK.

Hra mé očekávání - Předčila/Naplnila zcela/Naplnila částečně/Nenaplnila

Naplnila částečně – skoro s žádnými očekáváními jsem nejel, čekal jsem nejhorší a byl jsem výrazně příjemně překvapen a jsem rád, že jsem na hře byl. Jel bych znovu. Přesto jsem si to vybarvil trochu jinak, než to bylo.

Sami sobě byste hru - Doporučili velmi/Doporučili střídmě/Doporučili jen v určitém rozpoložení/Nedoporučili

Doporučili střídmě

Pár slov závěrem:

Ač možná vyzní mé hodnocení tvrdě, tak z hlediska osobního náhledu považuji Post Mortem za dobrý nápad, relativně promyšlený mechanismus plynulosti hry při zachování valné iniciaty na hráčích (věřím, že se časem naučíte tlačit na pilu nenápadně a posunovat děj tak, že to pro hráči nebudou vnímat jako postrkování) a celkově za pěknou hru, kterou jsem si užil.

Co je zásadní dle mého názoru je potenciál, který se skrývá v organizační dvojici Mose/Elvis a jejich projektech. I přes některé slabší body, které lze snadno odstranit dalším pořádáním a postupným vylepšováním (věřte tomu, že se spoustě orgů před akcí něco nepodaří, ale hráči to nesmí ani tušit ;o), to byl zajímavý zážitek a těším se, že si zahraju některý z dalších plánovaných projektů.

Děkuji za hru nejen organizátorům, ale i spoluhráčům a jsem rád, že jste mi ukázali, jak fajn mohou být larpy v Bratislavě a že jste mě přijali i přesto, že jsem „ten Čech„ :o) Budu se těšit někdy příště.

Zanechte komentář

Oddíly kategorie ‘Reportáže’

Kalendář událostí

Kalendář akcí Praha/ Středočeský kraj Jihočeský kraj Plzeňský kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj Vysočina Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Slovenská republika Svět

Nejlépe hodnocené články

(za poslední rok)
  • V této době nebyly publikovány žádné články.

Nejčastější štítky

Archivy